Waarom wij iedere maand theesmaken wisselen

“Waarom wisselen jullie de theesmaken eigenlijk iedere maand?” Teazie staat vooral bekend om haar Theebar, een theecorner op basis van losse thee. Eén van de belangrijkste elementen aan De Theebar is dat we iedere maand langsgaan bij onze klanten om de smaken te wisselen. Omdat dit vrij uniek is aan ons bedrijf, krijgen wij natuurlijk vaak de vraag waarom wij (en onze klanten) hiervoor kiezen.

In deze blog geven we je onze top 3 redenen om iedere maand de theesmaken van onze klanten te wisselen.

Wisselen van theesmaken met De Theebar

Contact met de klant

Voordat wij De Theebar hadden ontwikkeld, was ons opgevallen dat de koffiecorners in verzamelplaatsen (vooral kantoren, horecagelegenheden) vaak hele goede koffiezetapparaten hadden, maar dat thee weggezet werd als een bijproduct. Wij weten dat thee veel meer te bieden heeft dan dat, maar we snapten dat men op kantoor geen tijd heeft om te rommelen met losse thee.

Toen we De Theebar eenmaal ontwikkeld hadden en bij klanten hadden weggezet, wilden we in de eerste instantie de smaken maandelijks wisselen voor contact met de klant. Onze eerste klant had ook maandelijks iemand over de vloer voor de koffie, dus waarom dan niet voor thee?

Daarnaast gaf dit ruimte voor interactie. Onze klant kon (bij interesse) intern kijken welke smaken gewenst waren voor de komende maand en dit doorgeven aan ons. Zo niet, dan kwamen wij ze verassen.

Eén van de punten die ons onderscheidt van andere theemerken, is dat wij nauw betrokken zijn bij onze klanten. We weten wat er speelt, welke smaken bevallen en welke niet. Met een strakke administratie van iedere klant kunnen we dit ook inzichtelijk maken. En het verschil tussen al die theesmaken is meteen een bruggetje naar de volgende reden.

Wisselen van theesmaken biedt variatie

De wereld van thee is groter dan we denken. Er zijn ondenkbaar veel theesoorten met een eigen verhaal, herkomst en smaak. Eén soort koffieboon uitkiezen voor je kantoor/restaurant kan op zich prima, maar je zou niet snel maar één theesoort wegzetten. Daarnaast zijn die variatieboxen van thee verleden tijd. Ze bieden niet dezelfde smaak of kwaliteit van losse thee.

Dus al vinden onze klanten de ene maand een Vanilla Jasmine, Earl Grey en Coco Kiwi heerlijk, ze geven ook aan dat variatie belangrijk is. Iedere keer dat de smaken gewisseld worden is iedereen toch weer even nieuwsgierig wat er nu in de kokers staat. Daarnaast zorgt variatie ervoor dat je blijft proeven, in plaats van dat je ergens maar aan gewend raakt. En met een assortiment van meer dan 50 smaken is er altijd wat nieuws te proeven.

We zien dat mensen met De Theebar eerder kiezen voor een theesmaak waar ze normaal gesproken niet voor zouden gaan. Het wordt op een aantrekkelijke manier gepresenteerd met de koker en met één simpele handeling kun je proeven. Zo maken we het toegankelijker dan normale losse thee.

Berry Bliss
Wisselen van theesmaken met De Theebar

Onderhoud & uitstraling

Ontzorgen is voor ons minstens even belangrijk als het faciliteren van héle goede thee. De grootste reden dat veel bedrijven die wij hebben gesproken niet eerder zijn overgestapt naar losse thee, komt door het gerommel en de bewerkelijke aard van losse thee.

Om dit aspect uit handen te nemen, gebruiken we het wisselmoment om ervoor te zorgen dat De Theebar er netjes bijstaat en alle nodige accessoires goed zijn aangevuld. Zo komen we tot een mooie samenwerking met onze klanten

De beleving van De Theebar

Omdat het idee van een Theebar en het wisselen van theesmaken nieuw is, verzamelen we natuurlijk veel feedback om te kijken hoe het bevalt en om onze producten en diensten doorgaans te verbeteren. Gelukkig is er tot op heden vooral erg positief gereageerd op De Theebar – daar zijn we natuurlijk trots op, dus delen we graag wat van die feedback.

Leuke hoeveelheid interactie

Gebruikers van De Theebar vinden het fijn dat ze voorkeuren van smaken door kunnen geven als ze dat willen, maar ook dat je gewoon verrast wordt op het moment dat je dat niet doet.

Je proeft veel meer

De thee is super lekker en er zitten originele smaken bij die een positieve indruk maken, ook op gasten.

(Zie ook: waarom losse thee beter smaakt)

Makkelijk geregeld

Omdat het maandelijks onderhouden wordt en er tussentijds contact opgenomen kan worden indien dat nodig is, hoeft de locatie zelf er niet veel mee bezig te zijn en hebben ze toch een hoogwaardige faciliteit voor hun thee, net als de koffie.

Meer weetjes en tips over thee? Volg ons op FacebookLinkedIn en Instagram voor regelmatige updates, tips, recepten en meer!

Sharing is caring!

Facebook
Twitter
LinkedIn

Misschien ook interessant...

Facebook
Twitter
LinkedIn