Zakelijk thee abonnement aan het overwegen? De meeste werkplekken hebben een koffiecorner waarbij de koffie tot in de puntjes verzorgd is, maar de thee is vaak “al geregeld” met een simpele variatie box. Voor de meeste (middelgrote) kantoren zal een zakelijk thee abonnement echter een goede aanvulling zijn op de faciliteiten. We nemen je in deze blog mee in een aantal redenen om de upgrade ten opzichte van de theezakjes te overwegen.
Voor context: Teazie is nu al 4 jaar actief in de theesector, waarvan 2 jaar gespecialiseerd in bedrijfsfaciliteiten. We komen op veel verschillende kantoren en zien wat voor effect een zakelijk thee abonnement heeft bij onze klanten.
1. Er wordt meer thee gedronken dan je denkt
We kennen Nederland natuurlijk allemaal als een koffieland. En dat is terecht – we drinken ontzettend veel koffie. Maar wist je dat we voor iedere 3,8 koppen koffie ook 2,8 koppen thee drinken? Dat blijkt uit een onderzoek van Koffie Thee Nederland van vorig jaar. Uiteraard zijn dat gemiddelden en zal de exacte verdeling bij jou op de werkvloer anders zijn, maar het geeft wel een impressie van hoeveel thee er werkelijk gedronken wordt.
Ondanks de ontzettend hoge consumptie wordt thee op kantoren en werkplekken vaak ingekocht als bijproduct. Dat horen we ook van veel van onze landelijke koffiepartners. Je kunt je echter voorstellen dat de impact van goede theevoorzieningen best groot kan zijn.
2. Het past bij je strategie om te verduurzamen
Heb je als bedrijf de missie om te verduurzamen? Ook dan kan een thee abonnement voor de zaak goed bij je passen. Er zijn natuurlijk wel verschillende manieren om zo’n abonnement in te richten. Je kan ervoor kiezen om losse thee en/of accessoires op te laten sturen, zoals ook voor consumenten mogelijk is.
Als je ervoor kiest om met dispensers te werken, heb je ook nog een duurzamere optie. Zo bespaar je op meer dan 90% van het verpakkingsmateriaal van individueel verpakte thee en kun je alsnog de hygiëne waarborgen. Daarnaast heb je hiermee een snelle, eenvoudige manier om thee te serveren. Onder andere om die redenen kiezen wij ook deze opzet voor onze Theebar voor bedrijven. De theezakjes die wij gebruiken zorgen er ook voor dat al het afval op locatie 100% composteerbaar is. Zo kun je zelfs met betere theefaciliteiten afval besparen.
3. Het heeft een betere uitstraling
Vergeleken met de standaard variatiedoos met 12 theesmaken is een zakelijk thee abonnement met een Theebar natuurlijk veel indrukwekkender. Vaak besteden we erg veel tijd, geld en moeite aan de uitstraling van de koffiecorner. Hieronder zien we een voorbeeld van een koffiecorner waar niet alleen de koffie, maar ook de thee van hoge kwaliteit is.
Dat oogt al heel anders! Natuurlijk draagt een mooie koffiecorner bij aan de gehele uitstraling van de werkplek. Vaak is dit ook een plek waar veel bezoekers binnenkomen en begroet worden. Ben jij actief in het wow’en van je bezoekers? Vergeet dan zeker niet ook de theedrinkers een toffe faciliteit te bieden.
4. Het is (verrassend) laagdrempelig
Vrijwel alle veranderingen aan facilitaire zaken vergen serieuze investeringen in tijd en geld. Een abonnement op De Theebar niet; we doen namelijk het volgende om het product zo aantrekkelijk mogelijk te maken:
-Volledig onderhoud & service (maandelijks)
-Maandelijkse smakenwissel voor de variatie
-Bijvullen van benodigdheden (smakenkaarten, theezakjes)
-Voorraad in eigen beheer houden
Zo hoeven klanten niet bezig te zijn met inkoop van allerlei kleinigheden die nodig zijn voor een prettige thee-ervaring. Een abonnement op de Theebar is vrije toegang tot al onze 55 smaken. Zo komen we tot een product wat makkelijk is in gebruik, een veel betere theebeleving geeft en volledig verzorgd wordt.
Te klein voor een zakelijk thee abonnement?
We zien dat, over het algemeen, een Theebar vooral aantrekkelijk is bij werkplekken met meer dan 40 of 50 mensen. Ben je vastbesloten om toch je thee te upgraden maar ben je (nog) te klein voor zo’n oplossing? Dan kun je natuurlijk altijd nog een hoogwaardig theekistje nemen met losse thee voor in de koffiecorner of vergaderzalen. Ook dit is al mijlenver boven de kwaliteit die we over het algemeen treffen.
Hoe pakken jullie je faciliteiten aan?
Bij Teazie vinden we een goed staaltje facilitair management enorm interessant. Daarom zijn we altijd benieuwd naar wat andere bedrijven doen om zich te onderscheiden. Heb jij ook iets gedaan aan jouw faciliteiten wat in principe laagdrempelig was, maar een grote impact heeft gehad? Deel het met ons!
Dat kan via Facebook, LinkedIn en Instagram met een reactie. Je kunt ook op deze pagina’s terecht voor regelmatige updates, tips, recepten en meer! Je kan je ook abonneren op onze blog om geen bericht meer te missen. Je kan ons uiteraard ook een bericht sturen.